Jak wybrać zimowy damski szlafrok?

Jeśli chce się zachować odpowiedni komfort termiczny np. po kąpieli w czasie zimy, to bez wątpienia warto się wyposażyć w szlafrok. Nie ma w końcu nic przyjemniejszego niż wyjście z kąpieli, ubranie się w ciepły i gruby szlafrok, a także podziwianie padającego za oknem śniegu. Jak wybrać szlafrok damski na zimę?

Jaki wybrać krój?

Najważniejszą sprawą podczas wybierania damskiego szlafroka na zimę jest to, jaki ma być jego krój. Jak więc powinno się to prezentować w szczegółach? Najważniejsze jest oczywiście to, by był to szlafrok grubszy, skutecznie zakrywający całe ciało. Z tego też powodu poleca się modele dłuższe, które dodatkowo wyposażone będą w długi rękaw. Doskonałym pomysłem jest także wybranie wersji wyposażonej w kaptur oraz oczywiście w pasek, który umożliwia zawiązanie szlafroka.

Jaki wybrać materiał?

Nie bez znaczenia jeśli chodzi o zimowy damski szlafrok, jest również to, z jakiego będzie on wykonany materiału. Co znaleźć można na rynku i co konkretnie można w przypadku takiego modelu polecić?

Podstawowym kryterium, jakim trzeba się kierować, gdy wybiera się taki szlafrok, jest to, że jego materiał musi być odpowiednio gruby, miękki, a także skutecznie izolujący od zimna. Co więcej, nie może w żaden sposób podrażniać ciała, wywoływać na nim wysypki, czy uczulenia oraz jakiejkolwiek innej formy kłopotów. Co więcej, taki szlafrok musi dawać skórze możliwość swobodnego oddychania, dzięki czemu nie będzie się ona zapacała. Na koniec warto dodać, że materiał musi być po prostu bardzo miły w dotyku, ponieważ będzie przecież spoczywał często na gołym ciele. Czy jest jakiś materiał, który spełnia te kryteria?

Dobrą propozycją jeśli chodzi o zimowy damski szlafrok, jest ten wykonany z bawełny. Jest ona nie tylko wygodna, bezpieczna dla skóry, ale również stosunkowo ciepła. Jeśli jednak ktoś potrzebuje maksymalnego ocieplenia, to poleca się wybranie przez taką osobę modelu jedwabnego. Co prawda jest on bardzo delikatny, lecz jeśli chodzi o walory termiczne, nie ma żadnych poważnych konkurentów.